
17.12.2024
Zmiany klasyfikacji kodów działalności gospodarczej
czytaj więcej
Czym są E-Doręczenia?
E-Doręczenia to usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, która umożliwia wysyłanie i odbieranie korespondencji elektronicznie, ze skutkiem równoważnym z listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Docelowo, usługa E-Doręczeń zastąpi tradycyjną, papierową korespondencję urzędową, a także korespondencję przez ePUAP.
Terminy
Obowiązek korzystania z E-Doręczeń uzależniony jest od daty rejestracji firmy w rejestrze przedsiębiorców CEIDG lub KRS:
Konsekwencje niewypełnienia obowiązku posiadania adresu do E-Doręczeń
Przepisy nie przewidują sankcji za braki adresu do E-Doręczeń. Wskazujemy jednak, że brak takiego adresu może znacząco utrudnić funkcjonowanie przedsiębiorcy, w tym w szczególności wykonywanie obowiązków informacyjnych oraz prowadzenie korespondencji z urzędami, które korzystają z doręczeń elektronicznych.
Jak złożyć wniosek o adres do E-Doręczeń?
Wniosek o utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych można złożyć za pośrednictwem e-usługi na stronie internetowej www.biznes.gov.pl. Wniosek może zostać podpisany za pomocą profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego, pieczęci elektronicznej lub przy wykorzystaniu e-dowodu. Po założeniu skrzynki do E-Doręczeń należy ją aktywować.
20.03.2025, Natalia Dołęzka
17.12.2024
czytaj więcej